Wednesday, July 30, 2008

Tibet'in Genclik Pinari

20 aydir her sabah (max. 2-3 gun haric!) Peter Kelder'in Tibet'in Genclik Pinari kitabinda bahsedilen 5 ayini uyguluyorum. Tek soyleyebilecegim; cok ise yariyor!!!Kitabi almak istemiyor fakat harektleri yine de merak ediyorsan asagidaki linki tiklaman yeterli. Site Ingilizce fakat hareketler animasyonla cok guzel anlatilmis. Yine de aciklamak gerekirse birinci hareket saat yonunde kendi etrafinda donmek, ikincisi bacaklari ve basi ayni anda kaldirmak, ucuncusu dizlerin ustune oturup eller kalcadayken arkaya dogru esneyip gogusunu acmak, dorduncusu kopru hareketi, besincisi ise yoga yapanlarin kopek ve kobra olarak isimlendirdigi 2 pozisyonun karisimi.

Bu arada onemli bir not; ayinleri yapmayi dusunuyorsaniz gunde 3 tekrarla baslayip 1 hafta boyunca bu sekilde devam etmeniz, sonraki her hafta ise 3 tekrar arttirmaniz gerekiyor, taa ki 21 tekrara gelene kadar. Daha fazla tekrar yapabilseniz bile bu sayilara sadik kalmaniz cok onemli. Bu sekilde 7 haftanin sonunda 21 tekrar yapmaya baslayacaksiniz...neden 21 diye soracak olursaniz herhangi bir seyin aliskanlik olmasi icin 21 kez tekrar edilmesi gerektigine inaniliyor :)http://thepdi.com/five_rites_of_rejuvenation.htm

2 comments:

  1. 20 aylık süre içinde ne gibi değişiklikler hisstetiniz daha ayrıntılı anlatabilir misiniz?

    ReplyDelete
  2. 1) hic spor yapmadigim zamanlarda bile kendimi spor yapiyormus gibi dinc ve zinde hissediyorum
    2) Hareketleri sabah yaptigim icin ne kadar yorgun kalksam da hemen kendime geliyorum ve yorgunluktan eser kalmiyor
    3)Rutin calismalari cok seviyorum(bana hayatimda bir dongu oldugunu hissettiriyor) ve ayni zamanda belli bir disiplin de sokmus oluyorum hayatima cunku seyahatte oldugum zamanlarda bile aksatmiyorum
    4) Yalniz ben kendi etrafimda 21 kez degil uzun zamandir 99 kez donuyorum...kendimi sema yapiyor hayaline kaptiriyorum ve Tanri'ya daha cok yaklasmis gibi hissediyorum :)
    5) Son olarak da son 20 aydir hayatimda cok fazla seyin degistigini, kendimi tanima yolunda cok buyuk adimlar attigimi, cok guzel insanlarla tanistigimi, hayalimdeki hayata yaklastigimi, kendim gibi olmayi ogrendigimi de eklemek isterim...

    ReplyDelete